Förenkla och öka din B2B-försäljning med Briqpay
Briqpay vill förenkla för dig som säljare att bygga en långsiktig relation med sin kund, både före och efter själva transaktionen. Möjligheten att inkludera sin egen faktura och kreditupplysning i kombination med andra betalmetoder gör deras erbjudande till något unikt. Briqpay är en aktör som seriöst kan utmana sättet som försäljning sker mellan företag digitalt.
- Grundat 2020
- Team med bakgrund i Bambora och Klarna
- Molnbaserad SaaS-lösning
- Huvudkontor i Stockholm
- Utveckling sker in-house
Om Briqpay
Briqpay är ett fintechbolag som grundades 2020 av Björn Widerström, Sara Johansson och Mats Andersson. De har alla tidigare arbetat i branschen för bland annat Bambora och Klarna. Briqpay är en flexibel och skalbar betalplattform som underlättar försäljning mellan företag genom att tillföra en bättre användarupplevelse för både säljare och köpare.
Detta sker främst genom en mängd integrationer av olika betalleverantörer. Som säljare kan du skräddarsy vilka betalmetoder som skall erbjudas utifrån dina specifika önskemål.
”Med digitala kreditupplysningar i betalflödet ger vi företag möjligheten till snabbare försäljningsprocesser, kontroll på sin kreditexponering och eliminierar manuella processer” säger Sara Johansson på Briqpay.
Briqpay vill förenkla för dig som säljare att bygga en långsiktig relation med sin kund, både före och efter själva transaktionen. Möjligheten att inkludera sin egen faktura och kreditupplysning i kombination med andra betalmetoder gör deras erbjudande till något unikt. Briqpay är en aktör som seriöst kan utmana sättet som försäljning sker mellan företag digitalt.
Hur fungerar Briqpay?
Kortfattat så använder du Briqpays plattform för att skapa en skräddarsydd checkout. Du bestämmer själv över färger, typsnitt och vilken typ av information som behöver samlas in. När det kommer till betalmetoder så går det anpassa vilka som skall erbjudas och till vilken typ av kund. Kassan kan således anpassas helt efter marknad och region eller kundtyp.
Allt presenteras i en samlad, dynamisk vy som kräver minimalt med klick för en ökad konvertering. Eftersom alla betalningar samlas på samma ställe så innebär det inte en ökad administration för ekonomiavdelningen när fler valmöjligheter adderas.
Inkluderat med en anpassningsbar kassa hittar du även adressuppslag och kreditupplysning, kanske de två viktigaste och mest framträdande funktionerna.
Briqpay B2B checkout
Kortfattat så använder du Briqpays plattform för att skapa en skräddarsydd checkout. Du bestämmer själv över färger, typsnitt och vilken typ av information som behöver samlas in. När det kommer till betalmetoder så går det anpassa vilka som skall erbjudas och till vilken typ av kund. Kassan kan således anpassas helt efter marknad och region eller kundtyp. Allt presenteras i en samlad, dynamisk vy som kräver minimalt med klick för en ökad konvertering. Eftersom alla betalningar samlas på samma ställe så innebär det inte en ökad administration för ekonomiavdelningen när fler valmöjligheter adderas.
Smidigt registreringsflödet för snabbare onboarding
Det är ofta du möts av ett enormt formulär där all möjlig data måste fyllas i för att bli kund. Briqpay har därför skapat ett registreringsflöde för att förenkla processen och minimera hinder för att bli kund. Registreringsflödet är dessutom anpassningsbart vilket ger säljaren frihet i att anpassa det efter sin verksamhet. Data såsom organisationsnummer och adress är dessutom validerad i processen.
Kundregistreringen kan dessutom sättas upp med ett antal regler, till exempel vill du kanske göra en kredituppslagning vid registreringen eller endast tillåta kunder med en viss omsättning från en viss bransch att bli kunder.
Briqpay Backoffice
Briqpay har till sina verktyg byggt ett översiktligt och lättnvänt gränssnitt. Du som är van vid stora betalleverantörer såsom Klarna, kommer känna dig direkt som hemma. I gränssnittet går det att hantera betalningar, förändra allt i flödet runt de kreditregler som du tidigare definierat samt ta del av aggregerade avräkningsrapporter.
Bra att veta om Briqpay
Till vilka e-handelsplattformar finns Briqpay?
Briqpay är obereoende av plattform och kan integreras i majoriteten av existerande e-handelsplattformar. Däremot finns det så kallad ”plug and play” koppling mot globala plattformar som Woocommerce, Magento & Prestashop. Briqpay kan även enkelt integreras i Litium, en vanligt förekommande B2B-plattform som vi på Bizkit jobbar aktivt med.
Även mindre e-handelsplattformar som Sitedirect och Wikinggruppen kan dra nytta av Briqpays lösningar. Fråga oss gärna om Sitedirect kopplingen som tillhandahålls av oss på Bizkit.
Vad kostar Briqpay?
Briqpay erbjuder sina tjänster mot en fast månadsavgift, ett kostnadseffektivt sätt att växa din affär online. Är du nyfiken och vill ha ett kostnadsförslag, kontakta Sara Johansson på Briqpay.
Varför ska jag välja Briqpay?
Briqpays plattform vänder sig främst till dig som som säljer både till privatpersoner och företag eller dig som enbart har företagskunder. Du har till exempel identifierat att du behöver förbättra dina kundrelationer och öka servicen runt själva transaktionen för att skapa fler lojala kunder.
Du har identifierat att du har olika kunder som föredrar olika betalsätt. Kanske inkludera din egen fakturering i en större utsträckning för att tillhandahålla en högre servicegrad eller minska höga transaktionsavgifter. Genom att även integrera en kreditupplysningstjänst i plattformen så kan du även erbjuda nya kunder att göra köp mot faktura på ett säkert sätt.
Briqpay kan även vara en del av en expansionsstrategi för ditt företag, du saknar i dagsläget möjligheten att erbjuda skräddarsydda, lokala betallösningar för att kunna sälja på andra marknader. Verktygen för att skapa anpassade, regionsbaserade checkout-flöden ingår i deras plattform.