Inspiration
-
Metadata – En grundläggande guide
När det gäller att förbättra din webbplats synlighet i olika sökmotorer är metadata ofta ett underskattat verktyg. I det här inlägget kommer vi att utforska vikten av att arbeta med metadata och hur du kan använda det för att förbättra din SEO-strategi och uppnå högre placeringar i sökresultaten. Vad är metadata? Metadata är överskådlig och…
-
Google Analytics 4 – allt du behöver veta
Har du UA sedan tidigare och behöver migrera över till GA4? Hör av dig till oss på Bizkit så hjälper vi dig med det.
-
E-handel med Woocommerce och WordPress
Wordpress med tillägget Woocommerce ger dig en otroligt flexibel lösning. Vi har lång erfarenhet av att bygga högpresterande e-handelslösningar i plattformen.
-
Vendre e-handelsplattform
Bizkit är certifierad Solution Partner för Vendre. Med Vendre får du en modulbaserad e-handelsplattform som du snabbt kommer igång med.
-
Vad är innehållsmarknadsföring?
På senare år har innehållsmarknadsföring blivit ett hett ämne som vuxit och numera blivit en självklar del i marknadsföringen hos många företag.
-
Sökmotoroptimering
Vi går igenom grunderna inom sökmotoroptimering, hur det fungerar och hur du kan lära dig mer
-
Konvertering
Konvertering handlar om att guida besökaren på din webbplats mot ett av företaget, uppsatt mål som har definierats utifrån nyckeltal och KPIer. Vad är konvertering? Begreppet konvertering är väl använt inom marknadsföringens värld, särskilt i webbsammanhang. Konvertering, eller engelskans conversion syftar till den omvandling som sker av investerad marknadsföring till uppfyllt mål. Målet är olika…
-
Litium e-handelsplattform
Litium är den molnbaserade e-handelsplattformen som kombinerar alla väsentliga funktioner för en effektiv och skalbar e-handel. Litium e-handelsplattform är en molnbaserad SaaS-lösning som ger dig som e-handlare stora möjligheter. Litium har skruvat upp utvecklingstakten de senaste åren och är en marknadsledande plattformsleverantör. Läs gärna om hur du ska gå till väga för att välja rätt…
-
Konverteringsgrad – så mäter du den på din webbplats
Begreppet konverteringsgrad, också kallad conversion rate, används främst inom e-handel och används för att mäta andelen besökare som genomför någon typ av handling på din hemsida, exempelvis ett köp. Konverteringsgrad som nyckeltal för att mäta framgång Begreppet konverteringsgrad, också kallad conversion rate, används främst inom e-handel och används för att mäta andelen besökare som genomför…