Några av våra kunder

Expertområden vi hjälper dig med

Bizkit Sweden AB
5.0
Baserat på 15 recensioner
powered by Google
Christian CalvertChristian Calvert
14:55 26 Sep 23
Vi anlitade Bizkit för att hjälpa oss med vår betalda annonsering, både i sociala medier och på sökmotorer. Vi fick hjälp med förarbetet så vi kunde säkerställa en effektiv annonsering. Vår kostnad för annonsering minskade jämfört med när vi gjort det själva samtidigt som resultatet blev flera hundra procent bättre! Otroligt.Att anlita Bizkit gjorde så att vi fick en otroligt mycket högre avkastning på vår investering, kan inget annat än att rekommendera fler att ta professionell hjälp med den digitala marknadsföringen.
Rolf GuldströmRolf Guldström
10:42 19 Sep 23
Wow, här har vi ett härligt gäng som man kan prata med och som verkligen förstår hur saker fungerar. Vi har använt Bizkit i flera år som bollplank och konsulter och det har alltid blivit högt över förväntan.Bizkit har hjälp oss med både smått och stort och de har gjort det snabbt.Vi kan varmt rekommendera er att kontakta Bizkit för en opartiskt bedömning av vad som behövs göras och vad som är onödigt.Rolf Guldström.
Jenny EkmanJenny Ekman
07:35 22 May 23
Både David, Calle och Sandra har hjälpt oss otroligt mycket med alla möjliga (och omöjliga) uppdrag runt vår e-handel. De är kunniga såklart, men framför allt gillar de att tänka till och att hitta lösningar utanför det man kanske tänker först. Och alltid snabba – det är tur att vi hittade er!
Anders LindbergAnders Lindberg
13:03 19 May 23
Riktigt bra samarbetspartner, snabba att återkoppla med bra och genomtänkta lösningar. Väldigt bra på att även se en lösning från kundens perspektiv./Anders
Tobias BoströmTobias Boström
08:11 10 May 23
Levererar trygga och fantastiska e-handelsprojekt till bolag som väljer att satsa på en digitaliseringsprocess. Hög expertis inom områden som e-handel, SEO, integrationer och design.
Carl SvenssonCarl Svensson
07:51 10 May 23
Mycket duktiga affärsutvecklare, både på det tekniska planet men även på det rent affärsmässiga. Det började med en app-beställning och slutade i en putsad affärsmodell 🙂
js_loader
Handfasta tips hur du lyckas med e-handel

Hur lyckas man med e-handel?

Läs om våra handfasta tips om vad vi anser är framgångsfaktorer för att en e-handel ska vara framgångsrik

Vanliga frågor om e-handel

Vad menas egentligen med e-handel?

Generellt så betyder begreppet e-handel olika beroende på vem du frågar. Den gemensamma nämnaren är ändå någon form försäljning av varor eller tjänster online. Begreppet används både av konsumenter men också av exempelvis en inköpare på ett företag som handlar av ett annat företag. Begreppet om fattar även företag som säljer sina egna produkter direkt till en konsument utan mellanhänder.

Frågar du oss på Bizkit så är det ett väldigt stort begrepp över något som återkommer nästan i varje samtal vi har med våra kunder. För oss är e-handel samma sak som en strategi eller del av försäljning som sker, det behöver nödvändigtvis inte vara en konsument eller externt företag som handlar, det kan likaväl syfta till hur de anställda kan boka upp sin lunch från personalmatsalen.

Hur lyckas jag med e-handel?

För att lyckas med din e-handel krävs ett holistiskt tankesätt och mycket nyfikenhet. Det är många faktorer som spelar in för att skapa rätt förutsättningar att lyckas.

Vad kostar det att starta en e-handel?

Kostnaden varierar väldigt mycket beroende på vad du har för behov. Det finns CMS-plattformar som till exempel Shopify eller Vendre som gör att du kan komma igång väldigt snabbt och där du kan göra det mesta själva med relativt låga förkunskaper.

Har du en affärsmodell som innebär att du redan från start har specifika önskemål som ligger utanför standardfunktionalitet så ställer det högre krav på dina förkunskaper. E-handel med Woocommerce och WordPress är ett bra alternativ om du har önskemål om speciella funktioner, antingen kan du koda själv eller så anlitar du en byrå om budgeten tillåter. Woocommerce anses som ett snabbt sätt att komma igång men kommer driva mer resurser och kostnader än ett enklare, komplett e-handelsplattform.

Vilken e-handelsplattform är rätt för min verksamhet?

För att ta reda på vilken e-handelsplattform som är rätt för dig krävs att du gör en kravspecifikation. Kravspecifikationen bör utformas utifrån din affärsstrategi och framförallt med kunden i fokus. Att välja rätt e-handelsplattform kan ibland vara utmanande, ta då hjälp av en byrå eller någon e-handelsexpert i ditt nätverk.

Vill du komma i kontakt med oss?