Kunduppdrag

Vi är stolta över vad vi gör! Här hittar ni några av våra uppdrag som på ett hjälpsamt sätt beskriver lösningar vi skapat tillsammans med våra kunder.

  • Växjö Lakers får ny e-handel med stöd för kundunika produkter

    Växjö Lakers får ny e-handel med stöd för kundunika produkter

    Sedan 2018 är Bizkit e-handelspartner för om du frågar oss, sveriges bästa hockeylag, Växjö Lakers. Vårt uppdrag innebär att stödja marknadsteamet med vår e-handelskompetens och tekniska lösningar

  • Värnamo of Sweden – Bizkit stiger in som ny e-handelspartner

    Värnamo of Sweden – Bizkit stiger in som ny e-handelspartner

    Bizkit har arbetat fram en helt ny e-handelslösning för Varnamo of Sweden. Projektet har omfattat en komplett omvandling av både design som tekniska lösningar. Den nya e-handelslösningen bygger på plattformen Sitedirect som integreras mot affärssystemet Monitor

  • KnowledgeCotton Apparel – Utveckling av befintligt D2C-koncept

    KnowledgeCotton Apparel – Utveckling av befintligt D2C-koncept

    KnowledgeCotton Apparel stod inför ett vägskäl. De insåg vikten av att satsa vidare på sitt D2C-koncept men saknade en e-handelspartner som genom erfarenhet kunde guida dem vidare på deras förändringsresa. Bizkit trädde in som långsiktig partner och tillsammans förbättrade vi kundupplevelsen och implementerade rätt verktyg för att hantera deras direkta försäljning.

  • Guldstrom & Co – Ökad försäljning med Sökmotoroptimering

    Guldstrom & Co – Ökad försäljning med Sökmotoroptimering

    På utvalda sökord i det här projektet ökade vi antalet besökare med 2650%! Det resulterade i att lagret tog slut omgående. Ett utmärkt exempel på hur arbete med sökoptimering kan generera relevant trafik och en ökad försäljning

  • Grand Shoes erbjuder nischad e-handel för hela världens stora fötter

    Grand Shoes erbjuder nischad e-handel för hela världens stora fötter

    Fram till idag har Grand Shoes levererat skor till kunder i 29 länder. Ambitionen är att kunna erbjuda det vanliga skobutiker inte kan göra, det vill säga stora skor som passar både i storlek och stil

  • Brav Teamwear – Kundunika shop-in-shops för bättre köpupplevelse

    Brav Teamwear – Kundunika shop-in-shops för bättre köpupplevelse

    Ett långsiktigt samarbete som grundar sig på vad ingen annan partner kunde lösa. Tillsammans automatiserade vi Brav Teamwears komplexa e-handelsflöden och eliminerade en massa administrativt arbete. Projektet resulterade i en mycket effektivare orderhantering och en mycket bättre kundupplevelse